DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Çizim ve Sanata Giriş
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEAR 301
Güz/Bahar
3
0
3
6
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Kritik verme
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere sanat tarihi hakkında temel bilgiler vererek temel çizim tekniklerini geliştirmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Temel sanat elemanlarını sınıflandırabilecektir.
  • Elle serbest çizim yapabileceklerdir.
  • Sanat tarihinin önemli kişilerini estetik bir duyarlılıkla tanımlayabileceklerdir.
  • Sanat tarihinin önemli olaylarını eleştirel bir bakış açısıyla tartışabileceklerdir.
  • Temel çizim alıştırmaları için gerekli araç ve malzemeleri sınıflandırabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders çizim ve serbest el çizim becerilerinin temel tekniklerini tanıtır. Ayrıca sanat tarihinin önemli kişi ve olayları hakkında bilgiler verir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Sanat Elemanları / Temel Çizim: Çizgi Mendelowitz, D.M., Faber D.L., Wakeham D.A., (2007). A Guide to Drawing, Thomson Wadsworth, USA, pp. 4-12 Ching,F.D.K., “Design Drawing”, John Wiley & Sons, Inc. (1998) Chapter 1 Line & Shape Çizim Kalemleri (B serisi)
3 Sanat Elemanları / Temel Çizim: Çizgi Ching,F.D.K., “Design Drawing”, John Wiley & Sons, Inc. (1998) Chapter 2 Tone and Texture Çizim Kalemleri (B serisi)
4 Sanat Elemanları / Temel Çizim: Çizgi Ching,F.D.K., “Design Drawing”, John Wiley & Sons, Inc. (1998) Chapter 1 Line & Shape Çizim Kalemleri (B serisi)
5 Sanat Elemanları / Temel Çizim: Hacim Ching,F.D.K., “Design Drawing”, John Wiley & Sons, Inc. (1998) Chapter 1 Line & Shape Çizim Kalemleri (B serisi)
6 Sanat Elemanları / Temel Çizim: Hacim ve Renk/ Küçük Sınav/ Stüdyo Kritiği Ching,F.D.K., “Design Drawing”, John Wiley & Sons, Inc. (1998) Chapter 4 Space & Depth Ching,F.D.K., “Design Drawing”, John Wiley & Sons, Inc. (1998) Chapter 11 Drawing Composition Çizim Kalemleri (B serisi)
7 Sanat Elemanları / Temel Çizim: Hacim ve Renk Çizim Kalemleri (B serisi)
8 Sanat Elemanları / Temel Çizim: Hacim ve Renk Çizim Kalemleri (B serisi)
9 Sanat Elemanları
10 Sunumlar
11 Sunumlar
12 Sunumlar
13 Ara Sınav
14 Çizim Çizim Kalemleri (B serisi)
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Dönemin Gözden Geçirilmesi
Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

Mendelowitz, D.M., Faber D.L., Wakeham D.A., (2007). A Guide to Drawing, Thomson Wadsworth, USA, ISBN-13: 978-0-495-00694-7

Hogarth, B., (1988). Drawing Dynamic Hands, Watson-Guptill Publications, New York, ISBN: 0-8320-1368-5

Winslow, V. L., (2009). Classic Human Anatomy,  Watson-Guptill Publications, New York, ISBN-13: 978-0-8230-2415-5

Betti, C., (1996). Drawing: a Contemporary Approach, Harcourt Brace College Publishers, USA, ISBN 0-15-501580-X

Ching,F.D.K., (1998) Design Drawing, John Wiley & Sons, Inc., Canada, ISBN: 0-471-28654-0

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
10
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
35
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
35
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
4
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
10
Portfolyo
Ödev
1
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
25
Final Sınavı
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Matematik, Fen Bilimleri ile Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

2

Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanındaki problemleri saptar, analiz eder ve bilimsel yöntemleri kullanarak çözer ve yorumlar.

3

Karmaşık bir sistemi, süreci veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini uygulayarak tasarlar.

4

Havacılık ve Uzay Mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır.

5

Havacılık ve Uzay Mühendisliği ile ilgili araştırma konuları için deney tasarlar, deney yapar, veri toplar ve sonuçları analiz eder, yorumlar.

6

Çok disiplinli takımlarda iletişim kurabilme ve çalışma yeteneğini geliştirir.

7

Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır.

8

Havacılık ve Uzay Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir. Havacılık ve Uzay Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır.

9

Mesleki etik bilince sahiptir, mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir.

10

Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir, girişimcilik ve yenilikçilik hakkında bilinçlidir, sürdürebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir.

11

Bir yabancı dili kullanarak Havacılık ve Uzay Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar (‘‘Avrupa Dil Portföyü Küresel Ölçeği’’, B1 seviyesi).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Havacılık ve Uzay Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest